לראשונה: טל גלבוע מגיבה מתא המעצר במשטרה

11141145_10206326319589795_539536281215289519_n

יממה לאחר מעצרה בתחנת משטרת ישראל, מגיבה טל גלבוע על המעצר שלה, "החוקרת שאלה אותי בסיום החקירה אם יש לי מה להוסיף ואמרתי לה שכן, שהייתי שם בשער של זוגלובק הסתכלתי ימינה והסתכלתי שמאלה והרגשתי הכי בטוחה בעולם וזכות גדולה מאוד, זכות גדולה מאוד להכיר אנשים אמיצים שאני אפילו לא מכירה את חלקם הגדול שיושבים וצועקים, מבקשים ועושים- צדק, חמלה, טבעונות", כותבת גלבוע.

אתמול (ראשון) דיווחנו לכם כאן בפורטל עומרי חיון כי טל גלבוע, יוצאת "האח הגדול" לשעבר ופעילה בחזית לשחרור בעלי חיים נעצרה ועוכבה לחקירה עקב ניסיונותיה למנוע מעבר של משאיות בהם נמצאים מאות כלובים עם תרנגולות, בכניסה למפעל המיועד לשחוט אותם, היום (שני), יממה לאחר מכן מפרסמת טל גלבוע את תגובתה הרשמית למעצר.

כך כותבת טל גלבוע בחשבון הפייסבוק שלה:

"נרדמתי אתמול על הרצפה במשטרה פתאום ניגש אלי מישהו ומעיר אותי "טל, זו החוקרת שלך קומי ולכי איתה". הייתי הפוכה מהתחת והתחלתי לעלות אחריה במדרגות. קומה שלישית בלי מעלית, הברך כואבת לי נורא, קשה לי לעלות אבל אני לא מראה שניה של קושי. החוקרת מסתכלת עלי ואומרת לי את בטח לא זוכרת אותי, חקרתי אותך לפני שנתיים פה. ואז נפל לי האסימון, היא היתה מקסימה אז, הסתכלה עלי בעיניים בורקות ואמרה לי שבלי קשר לכלום היא מאוד מעריכה אותנו, זה מרשים, אנשים שנלחמים כל כך עבור מה שהם מאמינים בו וזה כבר היה לפני שנתיים.

היא חקרה אותי, הסתיימה החקירה שבאמצע אמרה לי שהיא מתקשה לנשום, קשה להכיל את מה שאני אומרת, הבטיחה לצפות ב"קירות שקופים". היא סיימה את החקירה בזה שהיא אמרה לי "אתם רק רוצים עולם טוב יותר" ובכל זאת הקצין האחראי על מחלקת חקירות החליט שכולנו נעצר ללילה. הוא כל כך רצה שנעצר, לא עניין אותו שכמעט כל חוקר ידע שאנחנו לא צריכים להעצר ללילה. החוקרים הרגיעו עצורות מבוהלות, אמרו שרוב הסיכוי שבסיום החקירה הן ישוחררו. אבל הקצין האחראי היה נחוש. נכנס בסיום החקירה ואמר לי "יש לך מה להוסיף?" אני "לא" – הוא מבהיר, החלטתי מתוקף סמכותי שאת תישארי במעצר ל-24 שעות.

זו הפעם היחידה שרכנתי קדימה, הסתכלתי עליו- "אתה רוצה להגיד לי שאנשים שניסו להציל חיים ישארו הלילה במעצר, כל מי ששחט אותם, עינה אותם, השאיר אותם רחוק בשמש למשך 5 שעות, כל מי שלועס את הגוף המעונה, כולם חופשיים.
היחידים שמנסים למנוע רצח הם אלה שיהיו הלילה במעצר.

 

טל גלבוע נעצרת בזמן ניסיון שחרור של קורבנות חפים מפשע.

Posted by ‎החזית לשחרור בעלי חיים-Animal Liberation‎ on Sunday, July 12, 2015

 

הוא עונה לי שכן. כאן נכנס לתמונה עורך הדין הכי חד שיצא לי להכיר, ולימד אותם מה זה אומר עורך דין פלילי שממש ממש ממש אכפת לו. מי שהיה אתמול בבית המשפט ראה ושמע צדק קורה. צדק שנדיר מאוד שהוא קורה ועוד מול העיניים, הצדק הזה קרה בזכות יהונתן, מתעכב על כל פרט, לא מוותר, שם הכל בתבניות של הגיון שאי אפשר לסתור. ישבתי מאחורי הקצין האחראי על החקירות שטוען שהיה במשחטה "כי רצה לראות בעיניו" לא הפסיק "להוסיף פרטים", עוה"ד של המשטרה גיחך עלינו, יהונתן החזיר את הדברים שוב ושוב למקום הנכון.
שבוע מאוד קשה עבר על כוחותינו, מאוד.

אני חייבת מילה על הפינוי שלנו מהשער. בכל פעולה יש אנשים שאומרים מראש, אני לא יכול להעצר, אני לא רוצה להעצר ואני מבינה אותם מאוד, זו חוויה לא נעימה והראשונה תמיד טראומטית במיוחד וכשראינו את כוחות היס"מ שהביאו (את 70% מהשוטרים הביאו אתמול במיוחד למשטרת נהריה) אנשים לא זזו. יושבים ושוכבים ובעיקר צועקים, לא מפסיקים לצעוק.
אלדר, גוף של גבר ונפש של ילד מחזיק את המנעול גם אחרי שפתחו אותו בקאטר הידראולי ועם דמעות בעיניים ואומר לשוטר "הם רוצחים פה, הם רוצחים יצורים חפים מפשע ואתם עוזרים להם", הם התחילו ללחוץ לו חזק עם האצבעות בבית השחי, אלדר לא צועק ואומר לו "אתם מכאיבים לי והם רוצחים פה". כשאלדר ראה את המשאית עם התרנגולים אחרי חצי שעה הוא התכופף, שם יד על העיניים ולא הפסיק לבכות.

החוקרת שאלה אותי בסיום החקירה אם יש לי מה להוסיף ואמרתי לה שכן, שהייתי שם בשער של זוגלובק הסתכלתי ימינה והסתכלתי שמאלה והרגשתי הכי בטוחה בעולם וזכות גדולה מאוד, זכות גדולה מאוד להכיר אנשים אמיצים שאני אפילו לא מכירה את חלקם הגדול שיושבים וצועקים, מבקשים ועושים- צדק, חמלה, טבעונות.
חזרנו מהמעצר הביתה ראיתי 8 משאיות של הובלות בעלי חיים ריקות, נוסעות להעמיס. משאיות להובלת פטמים, תרנגולי הודו, כבשים כפולה, עגלים ופרות.
השואה הזו רחוקה מלהסתיים אבל יש לי את הזכות להקיף את עצמי ולפעול עם אנשים שהלב שלהם זה הדבר הכי גדול שפגשתי בחיים".

ללא שם

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן