קרב חתולות: אביעד קיסוס Vs יובל אברמוביץ

אז מה קורה בין יובל אברמוביץ לאביעד קיסוס? הכל התחיל ביום שישי האחרון. גל לחשושים בפייסבוק שאל האם יכול להיות שאביעד קיסוס, מנחה הריאליטי של ערוץ 10 כתש את השחקן, הסופר והעיתונאי יובל אברמוביץ' בטור שכתב בעיתון הארץ?

לטובת מי שלא קורא עיתונים או טורים או את אביעד קיסוס הנה דגימה מתוך הטור שנקרא "חי בספר".
"בתזמון מושלם לאירועי שבוע הספר, נתקלתי לאחרונה בעמוד פייסבוק של סופר כלשהו, שאמנם איננו בין חברי, אבל השאיר את הפרופיל שלו פתוח ללא השגחה, כדי שכולנו נוכל ליהנות מהצצה נדירה לחיי צ'כוב. אני בכוונה מתגמש כאן עם ההגדרה של "סופר" כדי להוכיח את הנקודה שלי, שכן למען האמת מדובר בגרפומניה פשוטה, ופחות בספרות. כתב איזה ספר, ואחר כך כתב אחד נוסף, ואפילו נמצאה הוצאת הספרים שתדפיס אותם. מו"ל נואש, עורך מסטול ומגיהה מצוננת ניאותו לסייע לערימת החציר הזאת שהוליד מוחו הזעיר לראות אור. עכשיו הוא מתעד במרץ את גלגולו החדש כעמוס עוז ברשת החברתית, וכשם שאין דרך לדעת אם האוכל שמבשלים טבחי פייסבוק הוא באמת טעים, כך אין דרך להעריך אם מאחורי הביוגרפיה הפייסבוקית של דוסטויבסקי הנ"ל מסתתר כישרון.

זה התחיל בסטטוסים בסגנון "בדיוק מסיים את הדראפט הראשון לספר הבא", שהופיעו בשישי בצהריים, וכבר במוצאי השבת הוחלפו ב"הדראפט השלישי מאחורי", והיו מרגיזים דיים, כי לוקח לי יותר זמן לפתור תשחצון, וכי מה עשיתי אני באותו וויקאנד עמוס דראפטים שלו? תשובה: השריתי שתי חולצות פולו במים וסבון. אך כשהעלה השבוע לפייסבוק תמונה שלו חותם על עותקים מספריו בשבוע הספר, כבר בערה חמתי, ונהייתי ירוק מקנאה, פשוטו כמשמעו. אפילו המאפרת שלי העירה לי.

"גם אנשים פסיכוטיים שמאושפזים במוסדות לחולי נפש כותבים ספרים", העירה לי הפסיכולוגית. קמה על צד ימין החמודה הזאת. בדרך כלל היא לא מוכנה להצטרף אלי כשאני מטנף אצלה על אנשים שאני מקנא בהם. "טכנית זו ממש לא בעיה לכתוב ספר. דווקא הדברים שאתה עושה ומזלזל בהם הם הרבה יותר מורכבים". מי שחבר של יובל אברמוביץ' בפייסבוק, ואני נמצא בין 2950 החברים שיש לו, לא יכול היה לפספס למי הופנתה המרירות של קיסוס. אברמוביץ' שמשתף באופן יומיומי את החברים בפייסבוק שלו בקורותיו אכן שתף לאחרונה באירועי שבוע הספר במאורעות משעשעים מתוך אירועי חתימות הספרים "כאן יעל וייס, תל אביב" ו"נא להתנהג בהתאם" וגם שיתף שהחל לעבוד על הספר השלישי. קשה מאוד היה לפספס למי הופנו חיצי הרעל.

אברמוביץ' עצמו שם בתגובה לינק של הטור וכתב "חד, קולע ומבריק" מה שגרר שלל תגובות אוהדות לטקסט של אביעד מאנשים שפספסו את הפואנטה. מי שהסגירה את העובדה שקיסוס אכן כתב על אברמוביץ' הייתה העיתונאית לשעבר, אליען לוזבסקי, שנמנית על חבריו וכתבה בתגובה לאלו שקטלו את קיסוס: "לקנא זה אנושי. להודות בזה – עוד יותר. לרדת ולצחוק על עצמך בשל כך – על אחת כמה וכמה. עובדה שיובל מספיק אצילי ובעל הומור כדי להבחין בכך. אין מה להיות צדקן על חשבון של אדם, החושף את חולשותיו של עצמו מרצונו".  האחרים כתבו לה בתגובה שיש לקנא ולהודות בזה ויש לרדת אל מתחת לחגורה עם העלבות. אחד המגיבים היה עורך ספריו של אברמוביץ' שהוכתר מסטול והוא אמנון ז'קונט (בעלה של ורדה "תזרקי אותו" רזיאל זקונט) וכתב "נראה שהוא זקוק דחוף לרשימה. מטלה ראשונה: להצליח כמו ההוא שבו אני מקנא. מה לעשות, אני לא כל כך מתפעל מחוסר פרגון…".

אתמול העלה אברמוביץ' סטטוס נוסף שמתייחס לטור
"תודה לכל המסמסים, שולחי המיילים וההודעות בפרטי. רק הבהרה: כשכותבים עליי משהו נבזי זה חולף לידי. אני ממשיך בעשייה שלי בהנאה וחדווה. במקום לכעוס אני בעיקר מרחם על אנשים אומללים שצריכים לחיות בתוך קיא המרמור של עצמם. אלו חיים עצובים ובודדים"

אברמוביץ' וקיסוס סירבו להתייחס לפרשה אבל אחת השחקניות ששיחקו עם השניים בעונה השנייה של "השיר שלנו" סיפרה:
"אני יודעת שיש בין השניים חוסר כימיה הרבה מאוד שנים. זה התחיל עוד לפני עשר שנים בערך בתקופה שהם עבדו ברדיו תל אביב. במקור התוכנית של טל ברמן כללה שלושה מגישים. אביעד, יובל ועוד מגישה (היי, קראו לה גליה אלוני-דגן). היא עזבה אחרי שלושה חודשים בגלל חוסר כימיה ויובל אחרי שנה. הוא התפטר מהיום להיום וזה הרגיז שם אנשים כי זה פגע בתוכנית. כשהיינו ב"שיר שלנו" אז בעונה השנייה הודיעו ליובל שמלהקים את אביעד לתפקיד איתו וידעו שהם לא מסתדרים. ביקשו מיובל אישור לליהוק של אביעד ולמרות שהוא לא שמח מזה הוא אמר שהוא לא יכול למנוע מבן אדם פרנסה. אני יודעת שהם נפגשו ויישרו את ההדורים שלהם ושיובל גם עזר לאביעד לעבוד על התפקיד אבל מהר מאוד שמעתי את אביעד מטנף על יובל בחדר חזרות. בקיצור זה סיפור די ישן ומאוד לא מפתיע את מי שמכיר את ההיסטוריה של השניים. ברמה האישית אני חושבת שזה היה נמוך והאמת גם קצת סותר. אם אתה לא מעריך את הבן אדם וקוטל אותו במה אתה בדיוק מקנא?".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן