אלה אייבינדר משיבה אש: "אני עשיתי את העונה, ג'קי רכבה על הגב שלי"

זוכת הישרדות מספרת על הרגע בו שמעה שג'קי אזולאי שכרה עורכי דין כדי לבדוק את הזכייה שלה: "אין לי ראש קרימינלי"

השערורייה בגמר הישרדות ממשיכה להטריד את הזוכה, אלה איינבינדר. איינבינדר התעוררה בבוקר שאחרי הזכייה מאושרת, אך מהר מאוד זה התחלף לכעס, פחדים והתייעצויות עם עורכי דין. "התעוררתי בבוקר עם הנגאובר, אבל מה זה מאושרת. היו לי 10,000 הודעות. אפילו לא הספקתי לענות, ופתאום מתקשרים אלי ואומרים לי ש'כתוב שמרחת מגנזיום על החוט'. לא הבנתי בכלל למה הם התכוונו. נכנסתי לפוסט שאתה פרסמת באינסטגרם, וראיתי שרשת בודקים אם הפרתי את החוקים. התחלתי לקבל עצבים, התחלתי לצעוק. התקשרתי לרשת ולכל העולם, אמרתי להם: 'נראה לכם שאני אמרח משהו מול מצלמות בשידור חי?!'"

"צעקו לי מהקהל, וגם תכננתי לפני לבדוק שהחוט או האבן לא רטובים. שמעתי כל מיני סיפורים שאם רוצים שג'קי תנצח, יביאו לי חוט רטוב. אז בדקתי. יש לי גם הקלטות מלפני הגמר שאני אומרת ליהונתן שאני מתכוונת לבדוק את החבל. נראה לך בכלל שאפשר לגרד את האבן עם הציפורן? מה זה השטויות האלה? רק בדקתי שהכל תקין ושהתחרות הוגנת. לצערי, אני לא כל כך חכמה שיכולה לחשוב שיש אפשרות למרוח משהו. אין לי ראש קרימינלי, ולעולם לא הייתי עושה דבר כזה מול אבא שלי ומול מצלמות". אלה ממשיכה: "נעלבתי מאוד. התקשרתי לעורך דין של רשת ואמרתי לו, 'עכשיו אני באה אליך עם אבן אש הביתה, ואני אראה לך איך אני מדליקה אש'. אצלי אין פילטרים, ומיד התחלתי לצעוק. עזוב ניצחון ועזוב כסף, זה פגע לי בשם. אבא שלי מתקשר אלי ואומר לי שאנשים באים אליו ואומרים לו שהבת שלו שקרנית. זה מה שפגע בי. אבל ידעתי שאני לא מתכוונת לוותר. אבא שלי מאוד נעלב בשבילי. הוא אמר לי שהוא בטוח שאני דוברת אמת, כי זה לא החינוך שהוא נתן לי".

"חשבתי לתבוע", אמרה אלה, "את כל העולם וכל מי שצריך, וגם במחיר שזה ייקח חצי שנה. התקשרתי לאסי בוזגלו להתייעץ איתו, והוא חיבר אותי עם עוה"ד אלעד שאול ואהרון מלכה. נפגשתי איתם והם עודדו אותי, כי לא יכולתי לתפקד. הסיפור של החיים שלי זה לבוא מלמטה למעלה: תמיד כשאני יותר מדי שמחה, אני מקבלת כדור בראש. אם אני מאושרת, תמיד יהיה הדבר שיהרוס לי הכל. בגלל זה אני אף פעם לא מאושרת עד הסוף. אם אני עצובה, זה סימן שהכל בסדר אצלי. גם פה, ממקום מאוד גבוה הרגשתי שאני במקום מאוד חלש. זה כל כך שבר אותי, ברמה שחשבתי שיאשפזו אותי ונכנסתי להיסטריה. מעבר להכל זה היה מאוד מעליב והרסו לי את כל החגיגה. אחרי שכבר שמחתי וניצחתי, פתאום אומרים לי שאולי לא. הרגשתי שיכולים לעבוד עלי ושלוקחים לי את הניצחון מהידיים, ושאם אני לא אפעל עוד עלולים לפסול לי אותו. ראו הכל במצלמות, שלא עשיתי כלום, אבל רצו שאעשה פוליגרף. ידעתי שאני דוברת אמת והלכתי. הגעתי לשם שבורה, ובמקום ללכת לחתונה של ליזה ביך, הלכתי להיבדק על משהו שלא עשיתי. רציתי להראות להם שאין לי מה להסתיר ושאני לא מפחדת".

על הפוליגרף אמרה: "שאלו אותי אם מרחתי חומר, אם היה לי משהו על היד ואם מישהו העביר לי משהו. בשלב מסוים התחלתי לחשוב שזה אולי לא מגיע לי, מרוב שנשברתי נפשית. חוץ מזה, בארה"ב היו עושים הצבעה חוזרת – ובמקרה כזה הייתי מנצחת. כל המושבעים, גם אלו שלא הצביעו לי, יצאו להגנתי. זה אפילו הפתיע אותי בחלק מהמקרים. זה כל כך ריגש אותי ברמה שבכיתי מרוב התרגשות. אני בקשר כמעט עם כולם, ואפילו עם כאלה שלא היו לטובתי ושלא היו חברים שלי באי".

על גדי אמרה: "סוף־סוף היה מישהו יותר גרוע ממני במשימות ובדירוג החברתי. הוא היה כמו קרן אור בחושך, כמו ציפרלקס. לפני הגמר הוא התקשר אלי ואמר לי, 'אלה, את לא מאמינה, היה לי חלום שאת זוכה'. אמרתי לו 'בעזרת השם, חיים שלי'.

על ברית הנשים, שקרסה אחרי הגמר אמרה: "הדבר הראשון שקראתי מהצד של ג'קי הוא שהיא דורשת מבחן אש נוסף. רציתי לכתוב לה, 'לא חבל? את רוצה להפסיד עוד פעם?' אבל עצרו אותי ואמרו לי לא לשלוח. דיברנו בערב הזכייה היא וגם המשפחה שלה ניגשו אלי ופרגנו לי, ואמרתי לכולם 'איזו מלכה ג'קי שהיא ככה מפרגנת לי', כי זה לא תמיד מובן מאליו. אבל אחר כך, כשהתפוצץ הסיפור, פתאום הכל נראה אחרת. בכלל לא הבנתי מאיפה כל הסיפור הזה התחיל. בהתחלה חשבתי שאולי מרשת או מהתקשורת, אבל פתאום התחילו לשלוח לי מלא כתבות שג'קי לקחה את עורך הדין של ביבי נתניהו, וחשבתי לעצמי, גם לביבי הוא לא עזר. יותר מהכל נפגעתי ממנה כי היינו חברות. הרגשתי שהיא באמת חברה שלי. בחיים לא דמיינתי שהחברות שלה ושלי תסתיים ככה. היא באמת נתנה לי תחושה שהיא מאושרת בשבילי, אז למה את עושה את זה? למה את לא יוצאת להגנתי? עכשיו אני לא מאמינה לכלום שהיא אומרת, אני בעיקר מאוכזבת. בדרך לפה קראתי שהיא גם לא משחררת אפילו אחרי הבדיקה של רשת וההכרזה שאני המנצחת. כאילו, למה? אני לא הייתי עושה את זה בחיים. גם אם היא באמת חשבה שעשיתי משהו לא בסדר, הייתי מצפה שהיא תשלח לי הודעה ושנדבר על הכל, כי כמו שאמרתי, חשבתי שאנחנו באמת חברות. עכשיו כבר אין על מה לדבר. מבחינתי זה אבוד".

"הורדתי לה עוקב", סיפרה אלה, "הייתי כל כך עצבנית, שלא רציתי לראות אותה. אני מאוכזבת ממנה ברמות. כשאני רבה עם מישהו, הדבר הראשון שאני עושה הוא להוריד עוקב. היא תותחית ואי אפשר לקחת את זה ממננ. תמיד יצאתי להגנתה, כי באמת היינו חברות. היו לילות שהיה לי קר והיא הייתה מכסה אותי עם תיקים כדי שאתחמם, ואני לא אשכח לה את זה. אבל גם לא דמיינתי שהיא תתנהג ככה – וגם את זה אני לא אשכח. על האי האמנתי בכל הלב שברית הנשים אמיתית, עכשיו כבר לא. אני חושבת שנצטרך לדבר כשהכל יירגע. אני לא אוהבת להיות ברוגז עם אנשים, ואפילו עם האקסים שלי אני בקשר, אבל כרגע לא בא לי".

על אודליה אמרה: "אודליה ואני חברות. דיברנו בטלפון ונשארנו חברות. היא אמרה לי 'תהיי חזקה' ועודדה אותי. אני חושבת שהיא לא בחרה צד, כי היא חברה של שתינו והיא אמרה לי 'מה ששלך – שלך'".

על וובה, השותף במירוץ למיליון אמרה: "הוא התקשר מלא פעמים, אבל הייתי בתוך הבלאגן ולא הספקתי לענות לו. לא דיברתי איתו, כי ידעתי שהוא רוצה לברך אותי על הניצחון, אבל לא הייתי בטוחה בזכייה ולכן לא עניתי. ברגע שנסיים את הראיון אני אתקשר אליו, אני נשבעת באמא שלי".

על העלייה ארצה אמרה: "אצלי העלייה היתה קשה כי עליתי לבד ונאלצתי להיפרד מאמא שלי, שנשארה באוקראינה. כששלחו לי את הברכה מאמא שלי זה ממש שבר אותי. אני זוכרת שהיא אמרה: 'אני מתנצלת שאני לא נראית טוב, כי אנחנו בזמן מלחמה'. אני חשבתי שאני מתה במשפט הזה. זה שבר אותי. אני יודעת כמה קשה לה ובאיזה מצב לחוץ היא נמצאת. כל מה שקורה שם זה חלום רע, זה גיהינום. אני לא מאמינה שזה קורה בשנת 2022. מתחילת העונה הכנתי אותה לזה שאני כנראה לא זוכה, ושבמקרה הכי גרוע היא תופתע לטובה. חשבתי שאולי אקבל 'חביבת הקהל' ואצא משם עם רכב, אבל בסוף לא היה חביבת הקהל ומתברר שהתחלתי ללמוד נהיגה לחינם. אבא שלי הודיע לה ראשון, והוא אמר שהיא נפלה מהכיסא. כשאני התקשרתי אליה היא מייד התחילה לבכות. לא רציתי שתהיה לה ציפייה ושהיא תתאכזב אם אני לא אנצח. אני מנסה לשכנע אותה להגיע, אבל היא לא מוכנה לעזוב את ההורים שלה שם. אני רוצה שהיא תגיע לכאן ואני אדאג לכל, אבל סבתא שלי נכה. אמא שלי אמנם קצת התרחקה ממנה כי היא ברחה לאזור אחר, אבל היא עדיין רוצה להיות קרובה. אני מאוד מפחדת, אתמול כמעט הצלחתי לשכנע אותה לעלות, אבל בסוף היא חזרה בה".


על הילדות שלה אמרה: "בילדותי היה לי הכל והייתי מפונקת. לאבא שלי תמיד היו עסקים, והוא כל הזמן הסתובב בחו"ל. היו לו חנויות קוסמטיקה, והוא סחר גם בדגים. תמיד היו לי בובות ומשחקים, ועד גיל 18 אבא היה שולח לי פעם בחודשיים בגדים. בבית הספר שלי הייתי המתלבשת הכי טובה, כשאף אחד סביבי לא ידע מה זה 'מנגו' ו'זארה'. אני זוכרת שכל החברות לקחו ממני בגדים ואף פעם לא החזירו. כשעליתי לארץ, בגיל 20, הבנתי שכדי לממן את עצמי ולחיות כמו שאני רגילה, אני צריכה לעבוד 20 שעות ביממה. זה היה שונה ממה שהתרגלתי אליו. פעם ראשונה בחיים שאבא שלי אמר לי, 'לכי תעבדי'".

על זוגיות אמרה: "אני רוצה זוגיות, אבל זה לא לחוץ לי", היא אומרת. "התרגלתי להיות לבד ואני לא מחפשת בכוח. אם זה יקרה – זה יקרה, אבל אצלי הכל בחוץ וגברים נרתעים מזה. אני רוצה לקחת חתול. למה לא כלב? כי אני יוצאת ביום חמישי מהבית וחוזרת ביום ראשון. חתול יכול לשרוד לבד, אבל כלב לא. כרגע אני מעדיפה להתמקד ביציבות שלי בחיים ולהבטיח את העתיד שלי".

על מאור שושן היהלומן אמרה: "יצאנו כמה פעמים, אבל עדיף לנו להיות חברים".

על האודישנים לריאליטי: "אף פעם לא עברתי אודישנים", היא מספרת, "ניסיתי כבר להתקבל בעונה של אלכסה דול, אבל לא רצו אותי. שמחתי מאוד כשפנו אלי. זו הייתה תקופת קורונה ולא היה לי מה לעשות בבית. רציתי לשנות אווירה. מיד אמרתי להם 'כן', אבל הם לא חזרו אלי. הגעתי לאודישן וכל כך רציתי את זה, שמאותו היום לא הפסקתי להציק להם. כשאני רוצה משהו אני חופרת עד הסוף. אני הייתי בין האחרונים שצירפו. נראה לי שחשבו שאני מפונקת ושלא אצליח לשרוד. לא הייתה לי בעיה על האי, ואני גם אוכלת הכל. רק הקור הפריע לי. לא ראו את זה על המסך, אבל עקץ אותי נדל רעיל והגוף שלי רעד שלוש שעות. היה לי נקע שלא החלים עד היום, והרגל שלי יותר נפוחה מהשנייה. עד עכשיו אני לא יכולה ללכת עם עקבים, ואפילו היו לי תולעים".

על הניצחון אמרה: "באותו הרגע לא האמנתי שזה קרה. ראיתי שהחוט נשרף והייתי בשוק. פשוט נפלתי מהרגליים. ידעתי שאני אצליח להדליק, כי התאמנתי שבוע שלם עם יהונתן בשן שעשה לי אימון מקצועי, ואני יודעת איך לשרוף את החוט. אבל ברגע האמת הידיים שלי רעדו, ובפעם הראשונה לא הצלחתי. סוף־סוף זכיתי במשהו, כי אני כל הזמן מפסידה. הגעתי לגמר בתחושה שג'קי מנצחת או שיש מבחן אש, ובגלל זה התאמנתי. אמרתי לעצמי שאם היא תנצח זה בסדר, יש פה 50 אחוז, ואם אני אנצח זה עוד יותר בסדר".

על החגיגות אמרה: "יצאתי עם חברים למועדון, התחלתי לשתות והייתי מאושרת, עד שהכל התרסק".

ביום ראשון השבוע, בצהריים, הגיעה ההודעה הסופית שאייבינדר ייחלה לה. "רשת 13 מודיעה על סיום הבדיקה שנערכה בנוגע למבחן האש בגמר 'הישרדות'. מספר הבדיקות המקיפות שהתבצעו העלו כי מבחן האש נערך בהתאם לכללי הפורמט, ולא נמצא כל פסול בהכרזה על אלה כזוכה", לשון ההודעה הצפויה. למרות הכל, אייבינדר עדיין סקפטית: "אני עדיין לא מאמינה לאף אחד עד שלא אקבל את הצ'ק. אני עדיין לא מסוגלת לחגוג".

על ההחלטה אמרה: "ישנתי. התעוררתי ופתאום היו לי הרבה הודעות מאוראל, הסוכנת שלי, ומאבא שלי – והבנתי שקרה משהו. כולם ידעו לפניי. חצי מהלחץ ירד אז, והחצי השני יירד כשיגיע הצ'ק. אני אולי לא נראית ככה, אבל אני מאוד תמימה. לאורך כל העונה הלכתי רק לפי האינטואיציות שלי, אבל היו מקומות בחיים שזה עבד לרעתי. מאז אני תמיד סקפטית, כי אני לא מאמינה לאנשים. כשעליתי לארץ עבדו עלי הרבה פעמים במקום לעזור לי. גם אחרי 'המירוץ למיליון' הראשון הייתי צריכה לעשות קמפיינים ולא שילמו לי. ב'הישרדות' כולם הגיעו לשחק בשביל הכסף. אחרי הגמר הזה אני עוד יותר לא מאמינה לאנשים. אני עדיין לא מאמינה. זה כמו נס בשבילי".

על האהבה מהקהל אמרה: "אחרי הגמר יצאתי למועדון, ואנשים שפגשתי שם אמרו לי שהם יצאו לחגוג את הניצחון שלי. זה הכי מרגש שיש. בכל מקום שאני הולכת צועקים לי, ובמסעדות נותנים לי הכל בחינם. כמה אהבה אני מקבלת, אני פשוט לא מאמינה. בימים שהייתי שבורה זה עזר לי מאוד. היו גם תגובות פחות נעימות ומי שכתב לי יצאתי עליו. היו כאלה שכתבו לי שזה לא יפה שאני לא מדברת עם ג'קי, ועניתי להם שאני הולכת עם האמת שלי. ילד כתב לי, 'רוסייה זונה תחזרי לרוסיה'. עניתי שאני בכלל מאוקראינה. כל בן אדם שכותב לי תגובה רעה, אני מעלה אותו לסטורי – ושהוא יתמודד עם העוקבים שלי. אני לא יכולה להילחם בזה ולמדתי לקבל את זה. אני יודעת שאני הולכת עם האמת שלי, ולא עשיתי שום דבר רע לאף אחד. אני לא יכולה לשלוט במחשבות של אחרים, אז למה להיעלב מהן?"

על הכסף אמרה: "אני רוצה לקנות דירה, והכל יהיה לפי חוזה עם עורכי דין, שאף אחד לא יעבוד עלי".

על ריאליטי: "אני חייבת הפסקה. 'הישרדות' לא היתה לי קשה, אבל כל מה שקרה אחרי היה קשה לי מאוד. כל השידור, הלחץ והטוקבקים הכניסו אותי ללחץ. אני גם לא אוהבת שאני מקבלת יותר מדי יחס, ופתאום כשהכל קורה סביבי זה קשה. אני מעדיפה להישאר בבית. אבל אם ישלמו לי חצי מיליון שקל, אני באה. 400 אלף שקל, גם אבוא. פחות מזה – אל תתקשרו אלי".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן