סוף העולם? אסטרואיד ענק בדרך לכדור הארץ

יש לציין כי עדיין קיים פוטנציאל להתנגשות בקרקע בשל השפעת כוח המשיכה של כדור הארץ שיכול לשנות את המסלול של האסטרואיד

בזמן שהקורונה מהווה איום באדמה, מתברר שיש גם סכנות בשמיים: בסוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעו כי אסטרואיד, 2008 GO20 שמו, שווה ערך בגודלו לפירמידה הגדולה בגיזה, יחלוף היום ליד כדור הארץ במהירות של 29 אלף קמ"ש – דבר שעלול להוביל לנזק עצום במקרה של פגיעה. העצם השמישי יחלוף בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ במרחק של 4.5 מיליון קילומטר – בערך פי 20 מהכוכב שלנו לירח. בשל גודלו הרב של האסטרואיד – כ-100 עד 200 מטרים, בסוכנות החלל האמריקנית עוקבים באדיקות אחר התנועה שלו בחלל.

עדיין קיים פוטנציאל להתנגשות בקרקע בשל השפעת כוח המשיכה של כדור הארץ שיכול לשנות את המסלול של האסטרואיד. ב-31 ביולי יחלוף ליד כדור הארץ עצם שמימי נוסף בשם 2019 YM6, שצפוי להיות גדול עוד יותר יותר. כדי להימנע מהתנגשות בכוכב הלכת שלנו, בספטמבר 2022 ייצא לדרך ניסוי של נאס"א שנועד לבחון אם ניתן להסיט אסטרואידים ממסלולם כאמצעי הגנה על האנושות. מדובר במשימת התאבדות של חללית לא מאוישת בשם "דארט", שתתנגש בסלע בעוצמה.

כל סלע חללי שגדול מ-150 מטר ונע בטווח שקטן מ-7.5 מיליון ק"מ מכדור הארץ נחשב לסכנה אפשרית, אולם בסוכנות החלל נאס"א הרגיעו וציינו כי הוא לא מהווה איום על הכוכב שלנו. עם זאת, בסוכנות החלל הסבירו כי האסטרואיד עלול בעתיד להוות איום גדול על כדור הארץ אם המסלול ישתנה בגלל כוח המשיכה.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן