עמרי ניצן הלך לעולמו בגיל 71 אחרי מחלה קשה

הבמאי והמנהל האמנותי עמרי ניצן נפטר בבית חולים איכילוב בתל אביב בגיל 71 עקב מחלת הסרטן. ארונו יוצב היום בתיאטרון הקאמרי והלוויתו תתקיים הערב בקרית שאול.

חברו ושותפו לדרך נעם סמל, ניהל ביחד עם ניצן את התיאטרונים חיפה והקאמרי, הוא ספד לו: "כשחנוך לוין הלך לעולמו יוסי בנאי אמר שהלך הרמטכ"ל של התיאטרון הישראלי, אז אני יכול להגיד שהיום הלכה הרוח והנשמה של התיאטרון הישראלי. 35 שנה צעדנו זה לצד זה בעולם המקצועי, גם בחיפה, גם בקאמרי וגם כשהיה מנהל פסטיבל ישראל ואני הייתי קונסול בניו יורק".

השחקן איתי טיראן אמר: "עבור עמרי התיאטרון היה החיים עצמם. הוא אהב את התיאטרון ואת חדר החזרות בתשוקה של מאהב. הפעילות שלו כבמאי ומנהל אומנותי מיתולגי נפרשת על פני עשורים רבים והא מותיר אחריו חותם עמוק ומשמעותי. אני נפרד היום בצער רב מחבר ושותף לדרך. סופו של עידן".

ב-1985 נבחר ניצן לכהן בתפקיד המנהל האומנותי בתיאטרון הלאומי הבימה, אז ניהל בין השאר את ההצגות "מעגל הגיר הקווקזי" מאת ברכט ו"משרתם של שני אדונים" מאת גולדוני. ב-1991 מונה למנהלו האמנותי של פסטיבל ישראל. עזיבתו את חיפה עוררה כעס בקרב אנשי התיאטרון וההנהלה. ב-1993 חבר שוב לסמל וניהל אמנותית את הקאמרי, שם ביים בין השאר את "רצח" מאת חנוך לוין, "אמדאוס" מאת פיטר שאפר, "היה או לא היה" מאת עדנה מזי"א ו"קברט". ניצן הוא הבמאי הישראלי שביים את המספר הרב ביותר של מחזות שקספיריים בהם "חלום ליל קיץ", "הלילה ה-12", "ריצ'רד השלישי", "הסוחר מונציה", "קומדיה של טעויות", "כטוב בעיניכם", "המלט" ו"מקבת".

צילום: מוטי קמחי

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן