"שרה נתניהו עברה התקף פסיכוטי ואושפזה בית חולים פסיכיאטרי"

שוב פעם המצב הנפשי של שרה נתניהו עולה לסדר היום – האם היא באמת אושפזה? יום שישי בצהריים, אחד הפרסומאים הבכירים בארץ מחליט להסיר את הכובע שלו כאיש פרסום רק בשביל להפוך לעיתונאי לרגע, ומפרסם ציוץ שגורם לתבהרה ברחבי הרשת. בציוץ שלו הוא רומז כי לדעתו שרה נתניהו אשת ראש הממשלה (מבלי לציין את שמה במפורש) אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי בגלל שעברה התמוטטות עצבים או משהו בסגנון. רבים מאוד הריעו לו והוסיפו על הפגיעה בה, אך היה גם מי שניסה להצאת להגנתה.

בואו נגיד את האמת שמדובר בציוץ שחצה את הגבול, לא הפעם הראשונה שנרמז בתקשורת על מצבה הפסיכולוגי של שרה נתניהו, כבר שנים רבות, קולות שונים ברחבי התקשורת רומזים לכל מי שמעוניין בכך כי הגברת הראשונה לא נמצאת בקו השפיות. אבל היה משהו מאוד אכזרי בציוץ הזה שזכה גם להתייחסות של העיתונאי עמית סגל שהחליט לענות לשילוח: "יום אחד יכתבו מחקרים על העידן הזה, שבו אנשים נורמטיביים, מנומסים, מוחאי כפיים בקונצרטים ירדו לביבים כאלה."

כידוע לכם אנחנו נמצאים בשיאה של מערכת בחירות סוערת, ואנחנו לא מתכוונים לבחירות או להצבעות בבית האח הגדול אלא לבחירות על ראשות ממשלת ישראל. ובתקופה כזו נוהגים המתמודדים או תומכים של המתמודדים לחשוף דברים מביכים על היריבים שלהם. וזה בדיוק מה שקרה לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, לאחר שאחד מהאנשים הכי בכירים בתעשיית הפרסום הישראלית, החליט לרמוז על מצבה הפסיכולוגי הרעוע של שרה ברשת החברתית.

וכשאנחנו אומרים אישיות בכירה בתעשיית הפרסום, אנחנו מתכוונים לאיש שמנהל את "מקאן" שנחשבת לחברת הפרסום הכי גדולה בישראל, אילן שילוח. זאת לא השערורייה הראשונה שבה הוא מעורב אבל אין ספק שהיא אחת החמורות שבהן. בציוץ שהוא פרסם בטוויטר פחות משבוע לפני יום הבחירות, שילוח כתב: "ניתוח תוספתן הוא פשוט וקצר ומשתחררים מקסימום אחרי לילה. אישפוז לאחר אירוע פסיכוטי דורש לפחות שבוע אישפוז עם תרופות פסיכיאטריות לוריד".

כמו שאתם יכולים לראות, שילוח לא ציין במפורש את שמה של אשת ראש הממשלה, אך ברור לכולם מה המטרה בציוץ ובעיתוי שבו פורסם הציוץ בטוויטר גרם לקהל הקוראים לחבר את הנקודות ולהבין למה הוא מתכוון. אילן שילוח פרסם את הציוץ שלו ביום שישי, בדיוק מתי שדווח בכלי התקשורת השונים על כך ששרה נתניהו שוחררה מבית החולים לאחר כשבוע וחצי של אשפוז. מעבר לכך, שילוח נוהג לבקר את נתניהו בצורה מאוד גסה.

כך שלא צריך היה להתאמץ יותר מדי כדי להבין מה הוא בעצם אומר. מהרמיזה שלו ניתן היה להבין כי שרה נתניהו אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי, אין ספק שהכוונה הייתה לפגוע בצורה קשה בכמות המנדטים שיצליח להשיג ראש הממשלה בבחירות הקרובות, אבל מעבר לכך יש כאן שימוש מאוד חמור ופוגעני כלפי קהילת מתמודדי הנפש אשר גם ככה סובלת מיחסי ציבור רעים.

ואז מגיע הפרסמואי הנכבד ובמקום להניח לכל אותם אנשים שסובלים מבעיות נפשיות כאלה או אחרות להילחם בשדים שלהם ולא לחשוש מלהעזר ברפואה מקצועית, הוא מנצל אותם לטובת המאבק הפוליטי שהוא מנסה לנהל ברשת החברתית. היה מצופה מאדם מכובד כל כך לא לעשות שימוש במצוקותיהם של אנשים רבים כל כך, אשר מתמודדים בימים אלה עם קשיים נפשיים.

אחרי הכל, אנחנו רק עכשיו מתחילים לצאת מאחד המשברים הגדולים שידענו מאז קום המדינה, ועוד רבות ידובר על הפגיעה הפסיכולוגית הקשה שנגרמה להמון האנשים בעקבות המצבים הקשים בחייהם שנגרמו בגלל המשבר. ואנחנו ממש לא רואים צורך ללעוג לאנשים שמתמודדים עם קשיים נפשיים ומתמודדי נפש בפרט. ואם כבר הוא מדבר על קשיים נפשיים בצמרת הפוליטית, אפשר להזכיר גם את ראש ממשלת ישראל לשעבר מנחם בגין אשר סבל מדיכאון אבל עדיין נתפס בציבור כאישיות פוליטית מאוד מכובדת.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן