דייב פראוז ששיחק במלחמת הכוכבים נפטר

דייב פראוז גילם את הדמות בטרילוגיה המקורית של סדרת הסרטים המצליחה. לאחר שהלך לעולמו בגיל 85 מעריצים בכל העולם כיבדו את זכרו

דייב פראוז, השחקן הבריטי שגילם את הדמות של דארת ויידר בטרילוגיית הסרטים המקורית של "מלחמת הכוכבים", מת בגיל 85 אחרי מחלה. פראוז, מרים משקולות בעברו, התנשא לגובה של כ-2 מטר. הוא גילם את הדמות של דארת ויידר שאת קולה דיבב השחקן ג'יימס ארל ג'ונס. פראוז גילם תפקידים שונים של מפלצות בקולנוע ובטלוויזיה.

בין השאר הוא כיכב בסדרות "ד"ר הו" ו-Mission Backup Earth, ובדמותו של פרנקנשטיין. עם זאת הוא היה פופולרי במיוחד בבריטניה בזכות הדמות של Green Cross Code Man, שלימדה ילדים להיזהר בדרכים. פראוז השתתף בהמשך הקריירה שלו בסדרת הטלוויזיה המצליחה "Doctor Who", ובסדרת המדע הבדיוני "Space 1999".

הוא הפך למפורסם במיוחד בממלכה המאוחדת לאחר שהשתתף במספר תשדירי שירות שנועדו לקדם בטיחות בדרכים. מארק המיל שגילם את דמותו של לוק סקייווקר בטרילוגיית "מלחמת הכוכבים" המקורית, העלה ציוץ בטוויטר לזכרו של פראוז. "כל כך עצוב לשמוע על מותו של דיוויד פראוז. הוא היה גבר אדיב והרבה יותר מדארת' ויידר. שחקן-בעל-אב-חבר במסדר האימפריה הבריטית- זוכה שלוש פעמים באליפות הרמת המשקולות הבריטית ואייקון הבטיחות בדרכים. הוא אהב את המעריצים שלו כמו שהם אהבו אותו".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן