החוקים החדשים? סוף לעישון בבית "האח הגדול" ?

בעמותת "אוויר נקי" מבקשים לאסור על צילום המתמודדים כשהם מעשנים –  האם בהפקת האח הגדול יזרמו איתם?

העונה הבאה של האח הגדול תעלה ב5/12 ובעמותת "אוויר נקי" מבקשים לאסור על צילום המתמודדים כשהם מעשנים. בפניה שהעביר אלעד שפר למנכ"ל הרשות השניה ניר שוויקי, וליו"ר הרשות השניה יוליה שמואלוב ברקוביץ', הוא טוען שצילום מתמודדים מעשנים הוא פרסום אסור.

כך הוא כתב: "אנו פונים בבקשה כי תצא הוראה מיידית עקרונית וברורה בהתאם לחקיקה, מאת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שלא לפעול לפי קונספט עידוד העישון, ולהימנע מהצגתו. באם מכתב זה לא ייענה (כפי שקרה בשנה שעברה) או דרישתנו כמפורט במכתב לא תענה, נשקול לנקוט באמצעים משפטיים כנגד הרשות השנייה".

עוד הוסיף: "פרסומות סמויות אלו יעילות אף יותר מפרסומות גלויות, מכיוון שהצופים אינם מזהים שמדובר בפרסומות, שכן הן חלק אינטגרלי מהתכנית, בניגוד לפרסומות גלויות שמשודרות בנפרד, בהפסקות מוצהרות בשידור". עוד ציינו: "עד העונה הראשונה של 'האח הגדול' – הלגיטימציה לעישון בישראל הייתה בירידה, אולם מאז העונה הראשונה של התוכנית העישון חזר במידה רבה להיות לגיטימי ומקובל באופן משמעותי יותר ממה שהיה לפני כן, וספציפית – בעיקר בקרב ילדים, בני נוער וצעירים, שהתרגלו לראות את המודלים לחיקוי שלהם מעשנים".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן