צפו: אילנית לוי לא מפסיקה לבכות בגלל אלימות נגד נשים

 20 נשים נרצחו השנה בישראל וכוכבות הביצה המקומית החליטו לצאת בקמפיין משותף ברשתות החברתיות, בראשן אילנית לוי

" את המלחמה של כולנו חייבים לנקות ניקיון יסודי ועמוק את האלימות נגד נשים בישראל. זה מתחיל בנו נשים וגברים כאחד .רק אנחנו נציל אותנו". כך אמרה בין היתר אילנית לוי בסרטון שרץ ברשתות החברתיות בעקבות האלימות נגד נשים ברחבי ישראל. משפטים קשים כמו "היא מתלבשת כמו פרוצה", "יש לה גוף פצצה אבל פנים אחרי הפצצה" ו"לא נראה לי טבעי שאישה תתן פקודה לגבר" הם רק חלק מארסנל שלם של תגובות פוגעניות שנשים נוהגות לשמוע ביומיום או לקרוא בטוקבקים שכותבים ברשתות.

אם גם אתם נתקלתם בסרטונים מהסוג הזה שהועלו לרשת על ידי גלית גוטמן, שיר אלמליח, מגי אזרזר ועוד, ודאי תשמחו לגלות שהן לוקחות חלק בקמפיין חדש וחשוב. המטרה שעומדת מאחורי זה היא מאוד ברורה – להציב מראה מול נשים רבות הנוהגות ללא מודע באלימות נגד נשים אחרות – תופעה יומיומית בה לוקחים חלק רבים והפכה לחלק משגרת השיח – בה נשים נשפטות על פי משקל גופן, יופיין ומה שהן לובשות, וגרוע מכך – מואשמות בעקבות זה בהטרדות מיניות שהן חוות.

לדברי הארגון, שיזם את הקמפיין הזה לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים (25 בנובמבר), אלימות נגד נשים מתחילה במרחב הציבורי בשיחות היומיום – אם זה בהחפצה, השתקה, הטרדות מיניות, סקסיזם, השפלה והקטנה של נשים. תקוותם היא שבצפייה בכוכבות מבטאות דעות קשות כאלו נגד נשים תצליח לעורר מחשבה ושאלה בקרב הציבור – האם גם הם זורקים ללא מחשבה הערות פוגעניות במהלך שיחה חברית דומה.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן