מעיין אדם תדע מי האבא של התינוק שלה?

בבדיקה שערכנו מצאנו כי לפי החוק בארץ, תרומת הזרע מתקבלת באופן אנונימי. בנקי הזרע מספקים מספר פרטים מאפיינים אך לא מזהים. קיימת אפשרות לייבא זרע מבנק זרע מוכר בחו"ל שכן מאפשר קבלת פרטים מזהים.

בעקבות ההחלטה של מעין אדם להביא ילד לעולם מתרומת זרע ניסינו להבין האם היא תדע מי האב. בבדיקה שערכנו מצאנו כי לפי החוק בארץ, תרומת הזרע מתקבלת באופן אנונימי. בנקי הזרע מספקים מספר פרטים מאפיינים אך לא מזהים. קיימת אפשרות לייבא זרע מבנק זרע מוכר בחו"ל שכן מאפשר קבלת פרטים מזהים. בכל אופן, בשלב הראשון האישה נפגשת עם רופא הפוריות כדי לנהל שיחה אודות התהליך.

לאחר מכן, מדברים על תכנית טיפול המותאמת לאישה בהתאם לגילה ולהיסטוריה הרפואית שלה. לנשים מתחת לגיל 40 למשל מקובל להמליץ בשלב ראשון על  טיפול הזרעה במחזור טבעי תוך הימנעות משימוש בתרופות מגבירות ביוץ, בהנחה שהאישה בריאה ולא סובלת מבעיות קודמות של אי פוריות. לאחר מכן היא מופנית לבנק הזרע שבו היא זוכה לתרומה המיוחלת. ישנן נשים שבוחרות לקבל תרומה מבנק זרע בארץ הממוקמים בבתי החולים, ויש כאלה שמעדיפות ייבוא מנות זרע מבנק בחו"ל.

אגב, במדינות רבות בעולם התהליך כולל ייעוץ פסיכולוגי המיועד להעניק לאישה כלים שיאפשרו לה להגיע מוכנה יותר לתהליך ולקבלת ההחלטות הקשורות בו וכך לעבור אותו באופן ידידותי יותר. בארץ אין חובה כזאת. בנושא אחר, הסיכוי שבעתיד ילד שנולד מתרומת זרע יפגוש בעתיד קרובת משפחה ויקים איתה משפחה הוא נדיר, אך באופן תאורטי הוא קיים, מכיוון שבישראל עדיין לא קיים רישום ארצי של תורמי הזרע. כדי לנסות למזער את הסיכוי לכך, הבנקים מגבילים את השימוש בזרע תורם ללידת מספר ילדים וכן מבהירים לתורמים שהם אינם יכולים לתרום במספר בנקים במקביל.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן