האדם המבוגר ביותר בישראל ובעולם מצא את מותו בגיל 117

שלמה סלאיימן יהודה, האדם המבוגר ביותר בישראל ומהקשישים בעולם, נפטר השבוע כשהוא בן 117 בפטירתו

שלמה סלאיימן ז"ל נחשב לאדם המבוגר ביותר בישראל. הוא עלה מתימן בשנת 1949 עם אשתו וילדיו, התגורר בנתניה ונמנה על מקימי הישוב אביחיל. הרב שי ויצמן ספד לו בפייסבוק והביא סיפורים מנכדיו של סלאיימן. "חכם שלמה סלאיימן ז"ל הלך לעולמו וזכה לשיבה טובה, אריכות ימים ושנים. בן 117 שנים נדרש לבית דין של מעלה והיה נחשב לאחד האנשים המבוגרים ביותר בעולם". אמר נכדו.

עוד הוסיף: "בעיני הדבר המדהים כאן לא פחות הוא הדרך בה נכדיו מתארים את חייו ואת אריכות הימים לה זכה. בקצרה: לא כבוד, לא כסף, לא זהב ולא יהלומים. סבא הלך מדי יום לבית הכנסת, ונחשב לידען רב בהלכות היהדות- הוא היה צלול עד הרגע האחרון. כולם היו באים ושואלים את מילתו, ועשו כדבריו על פי מה שקבע לאחר שהיה מביא לכך סימוכין בכתובים."

לסיכום רשם: "סבא היה אוכל בכמויות קטנות מאוד. בבוקר לבן עם פרוסת לחם, בצהריים עוף, דג או ביצה עם אורז, ובערב סלט עם ביצה. סבא היה הולך הרבה מאוד ברגל, וכשעבד היה גומע מרחקים. מאביחיל בקצה הצפוני של נתניה עד ביתו, כשלגבו שק תפוזים. עד לתקופת הקורונה, סבא היה הולך לבית הכנסת. גם בגיל 116… סבא היה מאוד עניו והיה עושה את הדברים בצנעה, לא רצה שיפארו את שמו. סבא אהב מאוד את החיים, וכל מי שהתווכח איתו, הוא ניסה לשכנע בטוב טעם, ובנועם הליכות".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן