שופטת בית המשפט העליון בארה"ב רות ביידר גינסבורג הלכה לעולמה

שופטת בית המשפט העליון רות ביידר גינסבורג הלכה לעולמה בלילה שבין שישי לשבת בגיל 87.

בית המשפט מסר כי "גינסבורג, תומכת זכויות הנשים שהפכה לסמל של ליברלים אמריקנים, מתה בביתה בוושינגטון מסיבוכים של סרטן הלבלב". גינסבורג היהודייה מונתה כשופטת העליון בשנת 1993 על ידי הנשיא דאז ביל קלינטון, והפכה תוך זמן קצר למנהיגת האגף הליברלי בקרב השופטים. כתוצאה היא נחשבה לאהודה במיוחד בקרב הדמוקרטים והשמאל האמריקני, שהתפרסמה בעיקר בזכות פסיקותיה שקידמו שוויון לנשים.

בשנת 2009 הפכה לשופטת המבוגרת ביותר בהרכב בית המשפט העליון, ולמרות ביקורת שנשמעה בעניין – היא סירבה לעזוב את עבודתה במהלך כהונתו של ברק אובמה כדי לאפשר לו למנות שופט ליברלי צעיר יותר. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל את הבשורה במהלך הצהרתו בעצרת בחירות שערך בצפון קרוליינה, והספיד את מותה כחלק מדבריו.

"היא הייתה אישה מדהימה, ניהלה חיים מדהימים. האומה שלנו אבלה על אובדן של ענקית של החוק. דעותיה, כולל החלטות בנוגע לשוויון החוקי של נשים ונכים, עוררו השראה לכל האמריקנים, ודורות של מוחות משפטיים גדולים". בהודעה שהוציא טראמפ לאחר מכן הוא כתב כי "האומה שלנו אבלה על אובדן של ענקית של החוק. דעותיה, כולל החלטות בנוגע לשוויון החוקי של נשים ונכים, עוררו השראה לכל האמריקנים, ודורות של מוחות משפטיים גדולים".

ביידר גינסבורג הייתה החברה הוותיקה ביותר בבית המשפט העליון. היא הייתה האישה השנייה שאי פעם מונתה לשופטת בעליון, לאחר שהשופטת סנדרה דיי אוקונור מונתה 12 שנים קודם לכן. "האומה שלנו איבדה משפטנית בעלת קומה היסטורית. אנו בבית המשפט העליון איבדנו עמיתה יקרה. היום אנו אבלים, אך בטוחים שהדורות הבאים יזכרו את רות ביידר גינסבורג כפי שהכרנו אותה – תומכת צדק בלתי נלאית ונחושה". אמר נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן