צפו: המילים האחרונות של מירית הררי לפני שהלכה לעולמה

מירית הררי הלכה לעולמה הבוקר (ראשון) בגיל 52 לאחר מאבק במחלת הסרטן. בראיונות אחרונים היא מספרת שרצתה להעביר רק עוד חורף אחד לפני שהיא מתה. בראיון אחר סיפרה שהיא קנתה כבר חלקת קבר ונפרדה מהקרובים.

דידי הרר בראיוןי: "אני לא אתוור עליה כל כך מהר אין לוותר אצלנו במשפחה, גם אם היא מרימה ידיים אני פה" עוד אמר: "המשפחה שלנו מאחורנו ולא מוותרים" מירית הגיבה: "אני רוצה להיות פה בחורף אמן והחורף יגדים, אני מתה על חורף. בא לי להיות בעוד חורף אחד, ביום שהשתחחרתי מהבית חולים ירד גשם" דידי הררי: "היא תהיה פה בחורף" "אני רוצה שאנשים ידעו שאני לא תמיד חזקה, שתפתי שנשברתי ואז הגיע דידי שחסב אותי, אני חייבת את החיים, אם לא דידי לא הייתי פה אני חייבת לו את החיים".
,
זמן קצר לפני מותה, מירית הררי קיימה ראיון מיוחד ל"לאשה" בו ערכה חשבון נפש גלוי, סיפרה על הצוואה שכתבה וההכנות לסוף: "את נפרדת מהילדים שלך.רק זה"

"אם הייתי צריכה לצייר את החיים שלי", אומרת מירית הררי, "כלומר, ממש לעשות ציור, הייתי מציירת בסגנון של סלבדור דאלי, שמיים ואדמה וביניהם מלא צינורות סבוכים שחורים וירוקים, גועליים כאלה, מלא לכלוך, סתומים נורא, וביניהם גם כמה צינורות שקופים וצלולים. מישהי, אגב, ציירה לי את הציור הזה, והוא אצלי בבית".

מה משמעותו עבורך?
"שלא סתם אנחנו פה. לא באנו להעביר 70 שנה וללכת. כולנו צינורות שצריכים להעביר טוב, למסור רעיונות, להיות איזה מודל".

מה משמעותו עבורך?
"שלא סתם אנחנו פה. לא באנו להעביר 70 שנה וללכת. כולנו צינורות שצריכים להעביר טוב, למסור רעיונות, להיות איזה מודל".

הררי לוגמת מיץ בבית הקפה במושב חרוצים שבו מתקיים הריאיון, ומחזיקה ביד מטופחת עם מניקור מושלם סיגריה דקיקה, שגררה ביקורת חריפה מטעם ארגונים שונים (על כך היא מסרבת להגיב). גם משבר הקורונה לא נוגע בה במיוחד. "הקורונה לא מעניינת", סימסה לי כמה ימים מאוחר יותר, כשנזכרתי שלא דיברנו על הווירוס ששיתק את העולם.

בלי ששמת לב, בעודך חותרת בקיאק בין הטיפולים הכימותרפיים, הפכת למודל מעורר השראה.
"זה כי אני תמיד נהנית. החיים שלי רבגוניים ולא שגרתיים. במחלה מאוד קל לקנא בי על החיים שאני חיה. במקום להגיד, המסכנה הזו עם סרטן, אומרים 'תראו איך היא חיה'".

אנשים אומרים לך את זה?
"כן. אני יודעת ליהנות בכל מצב, אבל תשמעי, זו לא הנאה. זה לא פשוט ליהנות בסיטואציה הזו. מזל שזאת אני, ואני יודעת להוציא מפה גם את הטוב".

הראיון האחרון: מירית הררי הפכה לסמל עם המאבק המיוחד שלה במחלת הסרטן. לפני כחודש דידי ומירית הררי החליטו לחגוג לאבישג…

Posted by ‎גיא פינס‎ on Sunday, 20 September 2020

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן