"מי נותן לכושית לנהל מסעדה?" תקוה גדעון זכתה בבית המשפט

זוכת האח הגדול החליטה לשתף את עוקביה ברשתות החברתיות בתהליך שעד כה לא פורסם – היא ניצחה במשפט בחורה שטינפה אותה

לפני שלוש שנים תקוה הגישה תביעת לשון הרע כנגד לקוחה שהגיעה למסעדה אותה ניהלה והתייחסה אליה בגזענות. זוכת האח הגדול החליטה לשתף את עוקביה ברשתות החברתיות בתהליך שעד כה לא פורסם וסיפרה על מסע ארוך שכלל לילות ללא שינה והרבה מתחים. הפוסט שלה כלל: "הצדק יצא לאור!!! הצדק ניצח!!! בתביעת לשון הרע שהוגשה באמצעות משרד עורכי דין אוהד כהן ושות' בית המשפט עשה צדק כאשר קבע באופן חד משמעי כי אין מקום יותר לגזענות".

בית המשפט הכריע: "האמירות של הנתבעת הינן אמירות קשות ובלתי נסלחות. הנתבעת בחרה לעלוב בתובעת ברצף של אמירות גזעניות, אמירות אשר כל מטרתן הייתה להשפיל ולבזות את התובעת לאור מוצאה האתיופי. הנתבעת לא בחלה להשתמש ברפרטואר גזעני נרחב, לרבות שימוש במילת הגנאי 'כושי' ובצירוף הפוגעני 'אתיופית מסריחה' זאת ועוד, אמירות אלו לא נאמרו בדלת אמות או במפגש חברתי מצומצם, אלא במקום העבודה של התובעת, בפני קהל גדול, לרבות חבריה ועובדיה של התובעת".

על הבחורה שתקפה את תקוה נאמר במשפט: "הנתבעת הוסיפה מעשה לדיבור וזרקה על התובעת דבר מאכל. בית המשפט הטיל על הנתבעת פיצוי כספי בסך 55,000 ש"ח והטיל עליה הוצאות משפט בסך כ-15,000 ש"ח. אפס סבלנות לגזענות". סיימה גדעון את דבריה.  נראה כי היא יכולה כעת לצאת לדרך חדשה.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן