הקומיקאי טרי ג'ונס נפטר

אחד ממייסדי "מונטי פייתון" מת אתמול בגיל 77

לפני ארבע שנים חשף ג'ונס כי הוא סובל מדמנציה מזן נדיר, ומאז הופיע בפומבי מספר פעמים כדי להעלות מודעות למחלה. ממשפחתו של ג'ונס נמסר לתקשורת: "בצער רב אנו מודיעים על מותו של האב והבעל האהוב, טרי ג'ונס. טרי מת בערב 21 בינואר בגיל 77, כשאשתו אנה סודרסטרום לצדו, אחרי מאבק ארוך ואמיץ — אבל תמיד מלא הומור — עם סוג נדיר של דמנציה".

טרי ג'ונס, הקומיקאי הוולשי, שיחק בתוכניות טלוויזיה וסרטים של אך יותר מכל הוא זכור כחלק מחבורת הקומיקאים פורצת הדרך. מונטי פייתון מנתה שישה חברים מאנגליה, רובם הכירו באוניברסיטה בחוגים שונים. סדרת המערכונים שלהם "הקרקס המעופף של מונטי פייתון" עלתה לאוויר ב-1969 ושודרה במשך ארבע עונות. עד היום, רבים רואים בה כאחת מפסגות הקומדיה בתרבות הפופולרית.

למעט ג'ונס, החבורה מנתה את ג'ון קליז, אריק איידל, מייקל פאלין, טרי גיליאן וגרהם צ'פמן, שהלך לעולמו ב-1989. בשנת 2014 החבורה התאחדה למופע מיוחד שנקרא "אחד כבר מת, עוד חמישה למנאייק" וזכה לסיקור תקשורתי נרחב. ג'ון קליז ספד לג'ונס: "זה מוזר שאדם כל כך מוכשר ועם תשוקות אינסופיות הלך לעולמו כל כך בשקט ובעדינות… מכל הישגיו הרבים, בעיניי המתנה הנפלאה ביותר שהעניק לכולנו היה 'בריאן כוכב עליון' שביים".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן