המוזיקאי פטר ורטהיימר נפטר

בגיל 72 הלך לעולמו אחד הנגנים המוכשרים שהיו למוזיקה המקומית

נגן כלי הנשיפה, פטר ורטהיימר הלך לעולמו בגיל 72. מדובר באבדה גדולה לעולם המוזיקה הישראלי מאחר ופטר היה אחד מנגני הג'אז המצליחים בישראל וניגן עם גדולי המוזיקה הישראלית והחסידית, בהם: אברהם פריד, ישי לפידות, מרדכי בן דוד ועוד. הוא הספיק להופיע באלפי הופעות לצד גדולי המוזיקה וחרש אולמי חתונות. הוא גם ניגן במיטב האלבומים המצליחים ביותר במוזיקה החסידית  שזוכה להצלחה בקהילת הדתית.

ורטהיימר נולד ב-1948 בסאטו מארה שבטרנסילבניה. אביו, אנדריי ורטהיימר, היה מוזיקאי שניגן בכינור, פסנתר, סקסופון, חצוצרה וקלרינט וגם ניצח על אופרות. פטר ורטהיימר החל לנגן כשהיה בן חמש בלבד. ב–1977 עלה לישראל והתיישב בכפר גבירול, ליד רחובות. כאשר הבין שהוא רוצה להמשיך בקריירה המוזיקלית שלו גם כאן החליט לעבור לתל אביב.

ישי לפידות, הזמר והיוצר, ספד לו: "כמה שעות של יחד באולפנים, בהקלטות במאות חתונות והופעות, וכמובן סולו הקלרינט האגדי בפתיח ״צ׳ירבים צ׳ירבום״ של אופשימעס ותמיד היית עם אותו חיוך ממזרי, בדיחות יהודיות ושמחת חיים כמו שהייתה רק לך פטר וורטהיימר המתוק".  הוא החל את דרכו בתעשיית המוזיקה הישראלית. השיר הראשון שבו ניגן היה "הנה בא השלום" של אילנית. לאחר מכן עבד עם זמרים והרכבים כמו יזהר כהן, אריק לביא, הכל עובר חביבי, שלומית אהרון והגבעטרון.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן