לטהוניה רובל נשבר מהגזענות הישראלית


טהוניה רובל בראיון עצבני: "בהזדמנות הראשונה אני עפה מפה. אלוהים, על מה אני נלחמת?"

מספר שנים אחרי שזכתה באח הגדול, טהוניה די נעלמה מהתקשורת. עכשיו, אחרי הדרמות האחרונות בקהילה האתיופית היא החליטה לדבר והפציצה: "אני לא יודעת אם אגדל את הילדים שלי בישראל. בהזדמנות הראשונה אני עפה מפה. אלוהים, על מה אני נלחמת? על צבע העור שלי? מה אני אעשה שנולדתי ככה?". המחאה של בני יוצאי אתיופיה, בעקבות מותו הטרגי של סלומון טקה ז"ל, מצאה אותה נסערת, מצטרפת אל ההפגנות, כועסת עד עכשיו ממש. אפשר להבין אותה ואת חבריה.

"כולנו יושבים על פצצת זמן. זה ברור לגמרי. לא אתפלא אם יום יבוא ואיזה משוגע אחד יקום ויירה בשוטרים. וזה יקרה. ככל שאתם דוחקים אותנו – בסוף זה יקרה. תשמע, אם עכשיו אני אדחק אותך לפינה, בכוח־בכוח, עשרות שנים – מה, יום אחד לא תדחף אותי ותעיף לקיבינימט? אז זה מה שיקרה בסוף. בא לי להפוך את עצמי ליום אחד לגבר שחור. רוצה שאיזה שוטר ייתקל בי. חלומי הגדול הוא להיתקל בשוטר שמגיב כלפיי בגזענות".

טהוניה לא סיימה כאן והמשיכה לירות, תרתי משמע: "השוטר ייתן לי כאפה? מי ייתן לי?! חולמת להגיע לשם. לראות אם יעשו לי משהו. בהזדמנות הראשונה שתהיה לי אני מתעופפת מפה. עד כמה שעצוב לשמוע. אתה אומר, דברים מתחילים להשתנות? איזה משתנים. אולי יהיה שינוי כשהילדים שלי יהיו בני 30. אז למה לי לגדל אותם פה? אתה רואה איך אנשים מדברים ומתייחסים. איזה טינופת יוצאת להם. איך ילדים מדברים. מאיפה זה בא? מהבית שלהם".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן