טלוויזיה של הטרדות: מצעד 8 שערוריית המין של 'קשת 12'


הוליווד זה כאן? בימים האחרונים מתנהלת סערת ענק סביב העובדים הגברים שעובדים ב'קשת', חלקם חשודים בהטרדה מינית של נשים מעולם התקשורת והטלוויזיה. עומרי חיון עושה לכם סדר – קבלו את מצעד 8 ההטרדות המיניות שלעולם לא גרמו לפיטרו של אף אחד בקשת. המשטרה בדרך?

1. אייל גולן נחקר ומודה ביחסי מין עם קטינה
בשנת 2013 החלה חקירה משטרתית נגד גולן, אביו דני ביטון ואחרים בחשד לבעילה אסורה בהסכמה של קטינות. בנובמבר 2013 פורסם שמו של גולן לראשונה כאן בפורטל עומרי חיון, מה שגרם לסערת ענק ברשתות החברתיות, חרף צו איסור פרסום שהוטל על פרטי החקירה. בעיתונות כונה גולן "הזמר המפורסם". ב-20 בנובמבר, סמוך להזמנת גולן עצמו לחקירה, התיר בית המשפט, בהסכמת גולן, לפרסם כי הוא זה שנחשד בפרשה. לפי גרסתו, הקטינה עימה היה במגע הציגה עצמה כבגירה, ומשנודע לו שהיא קטינה, פרש ממנה. מסקנת החקירה הייתה כי לפחות 4 מהקטינות העידו עדות שקר בחקירתן. על כן בפברואר 2014 הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד אייל גולן אך נגד האב הוגש כתב אישום ובמסגרת הסדר טיעון, והוא הורשע בעבירות מין במעריצות של גולן, ונידון לשנתיים מאסר בפועל. לאחר שהודח מתפקיד ב"כוכב הבא", הודיעו ב'קשת' לחזרתו של אייל גולן לפריים טיים בריאליטי שירה חדש. כתבים ואנשי ציבור החלו במחאת רשת "גולן הודה ביחסים אנאליים עם קטינה לצד אבא שלו." בפוסט ויראלי ברשת נכתב "הרווי וויינשטיין וקווין ספייסי נמחקים בתעשיית הבידור האמריקאית גם בלי חקירה במשטרה"

2. יורם זק בתפקיד "האח הגדול" בהערה סקססטית ובוטה על דנה רון בשידור חי
בתחילת בפברואר 2011, בעונה השלישית של התוכנית, יורם זק עורר סערה ציבורית כאשר במהלך בדיקת סאונד שהושמעה בשוגג ודלפה לראשונה לפורטל עומרי חיון. זק העיר הערה בעלת אופי מיני למתמודדת בתוכנית דנה רון. בעקבות כך יצא לחופשה בת שלושה ימים מהתוכנית, ואחריהם חזר לתפקידיו. בתום העונה ביקש שלא להמשיך בתפקידיו בתוכנית, אך לבסוף חזר בו. בעונה השלישית אמר זק: "דנה, יש לך חצי דקה לפנות אל הצופים ולשכנע אותם למה את זו שרוצה שאני אשחק לה עם הבולבול בין השדיים". לפני שלושה חודשים הגישה דנה רון כתב תביעה נגד 'קשת' ויורם זק עצמו. "הוטרדתי מינית מול כל המדינה" אמרה רון בכתב התביעה.

3. אייל שני, מ"מאסטר שף" צילם את איבר מינו ופרסם ברשת
בנובמבר 2013 העלה שני לחשבון האינסטגרם שלו תמונה פרובוקטיבית שבה הוא מציג לראווה את פינו, כאשר הוא מטיל שתן אל תוך אסלת השירותים. התמונה פורסמה לראשונה בפורטל עומרי חיון. התמונה המדוברת זכתה לאלפי תגובות שליליות נגדו וביקורת תקשורתית רחבה בישראל כמנחה "מאסטר שף" בלב הפריים טיים של 'קשת'. מספר שעות לאחר פרסומה, הסיר שני את התמונה מהרשת וכשבוע לאחר מכן נמצא מכתב אשר כתב לעובדיו במסעדות ובו הביע צער רב ואמר כי לא ראה שאיבר מינו מופיע בתמונה וכי זו טעות מביכה.

4. יורם זק מבקש תמונות עירום מאישה חסרת ישע
בתחילת נובמבר 2017 החלה מחאת נשים ואנשי ציבור נגד הטרדות מיניות, בהמשך למחאה שהחלה בארצות הברית סביב מפיקים, שחקנים ומפורסמים שהטרידו מינית נשים בתחילת דרכם בעולם הבידור. בתכנית של יעל דן בגל"צ חשפה הדס שטייף על צעירה חסרת ישע שיורם זק, בזמן שעוד היה "האח הגדול", ביקש ממנה תמונות עירום שלה, היא שלחה לו והוא ביקש ממנה לשלוח לה סיפורים ארוטיים ואת הפנטזיות המיניות שלה. עוד נחשף בתכנית: "היא מכנה את זה ניצול מיני אז היא כנראה הרגישה ככה כי הוא מיהר וחסם אותה אחרי ארבעה חודשים. האובססיביות של ההתכתבות בינהם הייתה גדולה והכל נגמר כשהסתיים האח הגדול והיא התמוטטה נפשית. "הבחורה חסרת ישע". בפייסבוק כתבה הבחורה "יורם זק ניסה לאנוס אותי".

5. נשיא קשת, אלכס גלעדי מאושם באונס
בתחילת נובמבר 2017 סיפרה אושרת קוטלר כי שנים קודם לכן, בהיותו מנכ"ל "קשת", הציע לה אלכס גלעדי הצעה מגונה. כעבור שלושה ימים סיפרה העיתונאית נרי ליבנה כיצד במהלך פגישה בביתו בשנת 1999, שליבנה סברה שהיא פגישת עבודה, חשף בפניה גלעדי את איבר מינו. גלעדי הגיב לסיפורה: "דבריה של נרי נכונים בעיקרם. מה שאנשים מבוגרים עושים בחייהם, בבתיהם הפרטיים במסגרת מערכת יחסים אישית, זה עניינם הפרטי. גם תלונות נוספות של עוד שלושה נשים נגד גלעדי נחשפו בטענה כי ניסה לאנוס ולהטריד אותם בעבר.

6. דודו טופז תוקף את נטליה אוריירו
לאורך השנים סימל טופז בעיני אחדים את הישראלי היפה, המצליח ומושא תשוקותיהן של נשים. בעיני אחרים הוא סימל את הישראלי המכוער, השחצן וגס הרוח, זאת בשל סדרה של תקריות שהיה מעורב בהן. השערוריה הגדולה ביותר הייתה בתכנית "הראשון בבידור" ששודרה ב'קשת' בזמנו. הסערה התפוצצה ובתעשייה עלו טענות קשות על הטרדות מין, ריקודים אינטימיים והנשיכה הזכורה של השחקנית האורוגוואית נטליה אוריירו בשידור חי בשעה שהתארחה בישראל בשיא הצלחתה של הטלנובלה. כשנתיים אחרי שלח דודו טופז עבריינים שיתקפו את מנכ"ל קשת, אבי ניר. ואת מנכלית 'רשת', שירה מרגלית. לבסוף התאבד בכלא.

7. יורם זק מטריד מינית את עובדות 'קשת' "יש לי זקפה מטורפת"
אחרי שהאושם בניצול מיני ובמערכת יחסים מורכבת עם צעירה שעברה בגלל זק התמוטטות נפשית, הוא שוב מסתבך. במייל שנחשף בימים האחרונים כתב יורם זק לעובדי קשת "בנות קשת המפתות, התעוררתי עם זקפת בוקר" כתב עורך "האח הגדול" לשעבר, יורם זק. בעונה השלישית של "האח הגדול" אמר: "דנה יש לך חצי דקה להסביר למה את זו שרוצה שאני אשחק לה עם הבולבול בין השדיים". בהמשך המייל הוסיף: "גם אתכם המונדיאל מחרמן בטירוף? גם לכם מתחשק לשחק עם עצמכם בשירותי הקומה שלכם באמצע היום? גם אתם מסתובבים בבניין ומדמיינים את כולן ערומות? גם לכם יש מחשבות על כל מיני הרכבים ותנוחות במיטה אחת גדולה?". את המייל הדוחה חתם זק במילים: "אתן נראות נהדר, נשיקות יורם. יו"ר המועצה להסדר ההימורים בקשת". דנה רון הגישה תביעה לפני חודשיים נגד יורם זק ו'קשת'.

8. שי חי מ"האח הגדול" נחקר ונתבע בחשד שניהל מערכת יחסים עם קטינה
אחרי שיורם זק ליהק את שי חי לעונה השביעית של "האח הגדול", גילו הדיירים והצופים שמדובר באדם אלים, במהלך העונה נחשף בפורטל עומרי חיון לראשונה על תיק פלילי שיש לשי חי אך למרות זאת התקבל לתכנית בניגוד לתקנון. בנובמבר 2016 נפתחה חקירה נגד שי חי על סרטון שבו תיעד, לכאורה, רגעים אינטמיים שלו עם צעירה, שלדבריו הכיר ברשתות החברתיות. חי הכחיש בתוקף את האשמות החוקרים לפיהן מדובר בעבירה פלילית ובבעילת קטינה בת 15 וטען כי הצעירה הייתה בת 17. החקירה נסגרה בסופו של דבר מחוסר אשמה לאחר שהמשטרה לא הצליחה לאתר את הסרטון המדובר ולא את הצעירה שמופיעה בו. לפני כחודשיים נתבע שי חי על יותר ממיליון שקל, לאחר שכתבת מפורסמת התלוננה שתקף אותה, איים להפיץ תמונות עירום שלה וקיים יחסים עם קטינה.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן