כמדי שנה בחודש אוקטובר מציין העולם את חודש המודעות לסרטן השד. השבוע נערכה מבעוד מועד המספרה של המחלקה האונקולוגית בבית החולים "איכילוב", לצלם קמפיין מודעות שיושק לקראת אירועי "החודש הורוד" המבקש לעודד נשים ללכת להיבדק, מצאנו שם את בין היתר את נטלי עטיה, אביבית בר זוהר, ענת הראל ואמירה בוזגלו.
האמצעי: פאות ורודות לראשיהן של ידועניות כמו ענת הראל, אמירה בוזגלו, נטלי עטיה ואביבית בר זוהר. "מטרת קמפיין 'חושבות ורוד' היא אחת והיא חשובה מכל: להזכיר לכל הנשים בישראל כי בדיקה מוקדמת מצילה חיים", אומר אלי כהן, מייסד המספרה האונקולוגית.
ולמה דווקא פאה ורודה? " אין ספק שאחת מתופעות הלוואי של הטיפול הכימותרפי במחלת הסרטן, היא נשירת השיער. נשים שחולות בסרטן מתמודדות מדי יום, לא רק עם המחלה עצמה, אלא גם עם ההשלכות הפסיכולוגיות והרגשיות של אובדן השיער וההתקרחות. המספרה הפועלת בתוך כתלי המחלקה האונקולוגית נועדה בראש ובראשונה לסייע לחולות. כידוע, הקרחת "מסמנת" את החולות ומתייגת אותן כמעט באופן אוטומטי כ"חולות סרטן" ולכן החיבור לפאה – אותו פריט שעימו אני מקל על חולות המחלקה במראה החיצוני – הייתה מבחינתי מתבקשת. הטוויסט: פיאות בצבע הורוד – צבעו הרשמי של המאבק במחלת הסרטן" מסכם כהן.
אל הקמפיין נרתמו נשים ידועניות. ח"כ קסנייה סבטלובה ("המחנה הציוני") מהרטה ברוך-רון (סגנית ראש עירית תל-אביב-יפו) הזמרת ומנחת ערבי שירה בציבור -עינת שרוף, כוהנת הבישול הבריא – פליס גלזר, שחקנית התיאטרון והקולנוע – אסתי זקהיים, העיתונאית והסופרת – ליהיא לפיד, הזמרת דפנה ארמוני, פיינלסטית "האח הגדול" – אביבית בר זוהר, הזמרת שזכתה לכינויי איימי ויינהאוס הישראלית – מיכל שפירא, הדוגמניות ומנחות הטלווזיה: מורן איזנשטיין ונטלי עטיה, מאמנת הכושר ומגישת הטלווזיה – ענת הראל, המלהקת אמירה בוזגלו והעיתונאית והסופרת קארין ארד.
הקמפיין 'חושבות ורוד' יושק ב-1 אוקטובר בתמונות פורטרט אחידות בהן יוצגו המשתתפות בו כשהן חובשות פיאות ורודות ומזמינות את הנשים להיבדק.
צילומים: יקי צימרמן.