פרק הבכורה של "הכוכב הבא" מוצלח כמו חדר המצב של אסתי גינזבורג

89087654e3w

שלחנו את כתבנו נעם כהן לראות "הכוכב הבא" כמה נורא זה היה לו?: הכוכב הבא – תכניסו את הריאליטי הבא בבקשה! אתמול עלתה לאוויר התכנית החדשה של קשת "הכוכב הבא". הלידה מחדש של "כוכב נולד" רעיון חדש, פורמט חדש, התרגשות חדשה. הצלחה חדשה. האמנם?

לספר לכם יותר מידי על "הכוכב הבא" אנחנו לא יודעים, פשוט כי גם ההפקה לא בדיוק יודעת מה לספר. כלומר, עכשיו כבר כולם יודעים ש-"הכח עובר לצופים שמחליטים מי עובר ומי לא, באמצעות האפליקציה". בפועל, כבר בהתחלה קיבלנו משהו שונה מהמובטח, כי מתברר שהמתמודדים עוברים סינון ראשוני מול חבר השופטים (לאחר הסינון של האודישנים המוקדמים) כדי להחליט האם המתמודד בכלל ראוי להגיע לשלב האולפן עם הקהל, המסך וכמובן עם האפקט "הדרמתי" המובטח.

אז "אפקט דרמטי" אמרו? אז אמרו. הרי המתמודד כבר מופיע בפני השופטים ובעיקר בפני הצופים באודישן המצולם בראש. גם אם זה כמה דקות אחר-כך, זאת לא באמת הפעם הראשונה. יודעים מה? זה אפילו יותר מידי לראות שני אודישנים של אותו המתמודד בהפרש של כמה דקות. הסיוט יהפוך להיות גדול יותר ברגע שיחליטו לצאת לפרסומות בין מתמודד למתמודד, בטח הן ייכנסו בין 2 האודישנים של אותו המתמודד. אז את הדרמה והמתח, איבדנו. מה הלאה?

1265639_10151658420486728_1922602275_o

הרעיון עצמו מגניב ומקורי, אבל כמו שראינו אתמול מאוד קשה לביצוע. בוודאי שעוד יותר קשה, שהציוד לא מתפקד כמו שצריך. נראה היה שהשופטים היו צריכים "לחרוט" על מסך המגע, כדי שנראה שהם בחרו להעביר את המתמודד לשלב הבא (שעדיין לא יודעים מה קורה בו, בטח ממציאים אותו תוך כדי תנועה). אבל הבעיה הכי גדולה שהייתה זה לא הצד הטכני, אלא האפקט שעליו דיברו כ"כ הרבה. הרי המסך מתרומם שמגיעים ל-70%, לא משנה באיזה קטע בשיר המתמודד נמצא. כמו שראינו אתמול, זה פשוט לא מסתדר עם המוסיקה. רק בביצוע האחרון (שכנראה לא סתם נשמר לסוף) היה (בערך) מה שדיברו עליו. בשאר הערב זה היה די מוזר.

לפחות יש לנו את אסתי "איזה קטע גם אני הצבעתי להם" גינזבורג

אבל! יש את אסתי גינזבורג. היא הרי יכולה לחבר בין הקהל לצופים בבית לאסי לבין מה שקורה ברשתות החברתיות והכל בשידור חי! טוב, ברור שלא באמת כן? הרי מהממת ככל שתהיה, אין לה טיפת ידע בהחזקת מסך בשידור חי. התחושה שמתקבלת שאסתי פה רק כדי שהתכנית תוכל להגיד "הנה, גם לנו יש מגה-בייב" למרות שבר רפאלי היא המנחה וממש לא תהיה על תקן עציץ יפה. ממש יפה. אבל כנראה שבשביל הדרמה הגדולה, נצטרך לחכות למתחרה הגדולה שמגיעה אלינו מעבר לים.

כל המהות של "X פקטור", זה אותו אפקט הבא-באם! המדובר. הרי מלבד החלוקה לקבוצות גילאים ומינים שונים, אין ל-"X פקטור" איזה משהו מיוחד שמבדל אותה משאר התכניות. מלבד אולי, הגודל. השופטים פוגשים את המתמודדים לראשונה ביחד עם הקהל. ולא סתם קהל, אלא 1500-2000 איש. ולא קבוצת ילדים שהביאו מאיזה חטיבת ביניים בחולון לאולפן שאמנם מאוד מורכב אבל גם נורא קטן. בפקטור לעומת זאת, אנחנו צפויים לקבל במה ענקית עם ים של מסכים וכמובן, קהל שיוצא מגדרו וקרוב לוודאי ישפיע על בחירת השופטים. הרי בדיוק בשביל זה הוא שם.

xfactorisrl

אקס פקטור או הכוכב הבא- מי הוא המנצח האמיתי?

"X פקטור" היא פורמט קנוי. שם הכל ידוע מראש וההפקה תעבוד ממש "לפי הספר". ההתאמה לישראל היא פשוט על-ידי בחירת חבר השופטים שבהמשך יהפכו למנטורים. לאחר מכן אנחנו צפויים לראות התערבות בתהליך שאותו יעברו המתמודדים, שלא נופל מ-The Voice, אם לא אף יותר. ופה בעצם סוד הקסם שלה.

אם בשלב הראשון הבום הגדול מגיע באודישן ענק ביחד עם קהל, בשלב הבא מגיעה התערבות המנטורים שלפעמים גם מפרקים שיר לגמרי ובונים אותו מחדש למשהו שהוא לא פחות ממבריק.

ולה יש את את המפיק המוזיקלי הטוב בישראל! אם יש מישהו שיודע לקחת שיר ולהפוך אותו ללהיט מחדש, זה עברי לידר. לא ברור לי איך יעשו את זה למשל רני רהב או אייל גולן. ויחד איתו יש את שירי מימון ומשה פרץ שלהם רב בתחום המוסיקה ואילו רמי פורטיס פחות מוכר טלוויזיונית, אבל אבל מוסיקלית האיש בעל ניסיון של עשרות! שנים.

בשורה התחתונה, התחרות תהיה קשה ולא בטוח שלכולם תהיה הסבלנות לכ"כ הרבה ריאליטי-מוזיקלי בשבוע אחד. קרוב לוודאי ש-"הכוכב הבא" תהיה זאת שתצא עם ידה על העליונה בנתוני הרייטינג, פשוט כי היא של "קשת". לאו דווקא כי היא תהיה יותר טובה. ולסיום, רק כדי להמחיש לכם כמה חשוב הרושם הראשוני על השופטים ביחד עם הקהל, שימו-לב לאודישן הבא:

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן