חשיפה בלעדית הקלטות ופוליגרף: "טמירה ירדני, אבי ניר "טדי הפקות" ו"קשת" גנבו ממני את הכוכב הבא"

3443
דמיינו לכם שהמצאתם פורמט טלוויזיה מהפכני, אחד כזה שיימכר אחר כך בכל העולם, בקנה מידה אוניברסלי. יזדמן המזל ואתם פוגשים את אחד ממפיקי הטלווזיה הגדולים בישראל. יצא ונפגשתם באחד הימים הקשים ביותר שלו – שיא השפל של "כוכב נולד 10". מפה לשם, אתם מציגים לו הצעה לפורמט חדש – זמרים אשר שרים מול מסך שעולה לפי אחוזי הצבעת הצופים באחת 2 מאפשרויות – הצבעת הקהל 66 אחוזים של קהל שהעביר יחד עם שופטים, ולחלופין 50 אחוזים מהקהל בבית ו25 אחוזים מהשופטים. לא זו אף זו, הצעתם שההצבעות יעשו באפליקציה ייעודית של עבר או לא עבר. גאוני נכון ? אז זהו, שבדיוק אומרים לכם בתגובה שאין טעם לרעיון שלכם. בינינו, למי מאיתנו לא קרה שהוא הגה סטארטפ שהתברר ע"י הסביבה ככישלון חרוץ.. אבל כאן קרה משהו אחר, משהו אחר לגמרי כעבור שנה מאז הפגישה עם אותו אדם שביטל כליל את הרעיון שלכם, אתם יושבים בבית ומגלים לתדהמתכם שאותה מפיקה שביטלה אתכם – מכריזה על אותו פורמט שהצעתם. כל זה קרה לאסף שנקר ספקטור שיום אחד גילה שהפורמט שלו הפך לתכנית טלוויזיה בלב הפריים טיים. עומרי חיון בתחקיר השנה – בלעדי!

>>> רוצים להוציא את האמת לאור? הקליקו כאן לשיתוף הכתבה בפייסבוק

אסף שנקר ספקטור הוא יוזם רעיונות שמכר כבר פורמט מצליח לחברת סלולר מוכרת בעבר , אך מעולם לא חשב שיאלץ להגיע לפוליגרף בשביל להוציא את האמת לאור ולהוכיח כי אכן הוא זה שיצר את "הכוכב הבא". מדובר בבחור צעיר שלא נראה מזיק, אחד כזה שקל להרגיש שאפשר לעבוד עליו, יש יאמרו "פתי". אולי בגלל הגמגום, אולי בשל חוסר הביטחון שהוא משדר, ואולי בכלל זה בגלל שטמירה ירדני בחרה להאמין (הרי זה מה שהכי חשוב, שנאמין לעצמנו) שאינה מוקלטת בזמן שהיא מאשימה, וטוענת וחוזרת שאבני ניר מנכ"ל קשת הוא זה שחשב על הרעיון של "הכוכב הבא".

באופן יוצא דופן שלחתי את אסף לבדיקת פוליגרף שתאשש שנפגש עם טמירה ירדני והציע לה את הרעיון – ממצאי הבדיקה מעלים ללא צל של ספק, באופן חד משמעי כי הוא יצא כמי שענה על כל השאלות נכונות. להלן תוצאות הפוליגרף שנעשו במכון פוליגרף ואבחון מידע של חברת "גזית".

393922

-32-1

בהקלטה הבלעדית לפורטל עומרי חיון נשמעת טמירה ירדני אומרת "אין לי בעיה ללכת גם לפוליגרף, נפגשנו אבל לא גנבו לך, נניח שהצעת את הרעיון אני לא זוכרת אולי יש לי אלצהיימר. אבי ניר והציע את המסך" בשלב הזה אסף אומר "אני לא רוצה כסף אני רק רוצה קרדיט". ממש חצוף מצדו לדרוש קרדיט על פרי עטו. ממש.

בהמשך ההקלטה, סותרת את עצמה הגב' טמירה ירדני ואומרת "הכל אבי ניר זה לא אני, אין לך לאן לפנות אסף לפעמיים זה קורה ולפעמיים זה לא – אני לא דברתי עם אבי ניר עליך לעולם". יותר מדי מילים נזרקו שם- אבל מה קורה שמגלים סתירות? בתחילה טוענת טמירה ירדני שהיא זוכרת את אסף ואז שהוא מציג את הטענות שלו היא אומרת שמעולם לא נפגשו. האזינו להקלטה המלאה!

במייל נוסף ששלח אסף בזמנו לחברת טדי הפקות ו"קשת" נרשם שמעולם לא נפגשו הצדדים ואין ל"טדי הפקות" כל טעם או רצון בעזרתו של אסף. סתירה נוספת היא בגמר העונה הראשונה של "הכוכב הבא" הודו צוות התכנית למפיק התכנית יואב צפיר שיצר את "הכוכב הבא" אך בהקלטה טוענת טמירה ירדני כמי שחשב על הרעיון המרכזי שלה הוא בכלל אבי ניר מנכ"ל קשת.

30202

החלטתי לעלות שלב ולתת לאותו אסף לדבר ולספר את הסיפור שלו מהצד שלו – אתם תבחרו מה באמת קרה שם.

ההיכרות שלי עם טמירה ירדני וטדי הפקות התחילה לפני שלוש שנים, זה היה בדיזנגוף סנטר, פגשתי את נתן גושן שר ומנגן בגיטרה יחד עם חבר שלו, ליאונרדו. במדרגות באיזור הגשר של הסנטר, בין השירים דיברנו ושאלתי אותו אם הוא מעוניין בחשיפה במקושרים, ואם יסכים להלחין שיר שכתבתי, הוא הלחין לי אותו במקום ושר אותו, נתן לא הסכים שאקליט אותו בסלולרי בטענה שהוא ישמח להקליט עבורי אותו אם אפנה לטדי הפקות ותמורת תשלום. הוא הסביר שהוא חתום בטדי הפקות ועובד על אלבום בכורה שיצא בקרוב – הוא הזמין אותי להופעה הראשונה שלו בפני משפחה וחברים בקפה ביאליק. הלכתי אל ההופעה שהייתה מלאה בסיפורים וחוויות מרגשות על משפחתו האהובה וחייו. לאחר מכן הוזמנתי גם להופעה השנייה בתיאטרון תמונע, שם פגשתי בטמירה ירדני, הצעתי לה רעיון לפורמט שנקרא "המשוררים" היא אמרה לי לשלוח אותו למירה שפיגל מהמשרד שלה.

ב- 4.9.2012 בבוקר – גמר כוכב נולד '10, הגעתי למשרדי "טדי הפקות" ברמת החייל והצעתי לטמירה ירדני את מה שיקרה לימים "הכוכב הבא". הרעיון שלי היה לפורמט חדשני ומעניין שבו זמרים שרים מול מסך שעולה לפי הצבעת הקהל 66% אחוזים של קהל שיעביר יחד עם פאנל שופטים את המתמודדים. או לחילופין 50% אחוזים מהקהל בבית ו – %25 אחוזים מהשופטים.

כשההצבעות נעשות באפליקצייה ייעודית של 'עבר' או לא 'עבר'. בכדי לעודד את ההצבעות יהיו תמונות של חלק מהמצביעים מהפייסבוק על המסך. לאחר שהצעתי לטמירה את הרעיון היא אמרה לי: "הרעיון טוב, אבל יש לנו את המפתחים שלנו לתוכנית". כעבור עשרה חודשים באוגוסט 2013 טדי הפקות וקשת יצאו בהודעה: "סוף עידן המסרונים, לא יהיה כוכב נולד '11 ,אנו עובדים על פורמט חדש!"

בדצמבר 2013 הכוכב הבא עולה לאוויר! בתוכנית מתמודד עומד, ומסך וידיאו חוצץ בינו ובין הקהל והשופטים. במהלך מבחן הקול, הצופים מגיבים באפליקציה האם על המתמודד לעבור הלאה או לא, וכך גם השופטים, שלהם יינתן נתח הצבעה שבין 20–30 אחוזים. פניהם של הצופים – משתמשי אפליקציה, כפי שמופיע בפרופיל הפייסבוק שלהם, שיעבירו את הנבחן, יופיעו על מסך הווידיאו מול הנבחן. נשמע לכם מוכר? גם לי!

10262004_10203577939954206_7326666664331138103_n

אני רואה את ניסוי הכלים ואת התוכנית הראשונה ואני מקבל חום! הרעיון שלי! הפורמט שלי! הם גנבו והעתיקו אותו אחד לאחד בשינוי קל של אחוזי הצבעה שעוברים! איפה המפתחים של טדי הפקות וקשת?! זה הכל שקר גס! התחושה שנאמר לך שלא מעוניינים ולאחר מכן מעתיקים אחד לאחד את היצירה שלך! הילכתי בבית בכעס ועצבים, אמרתי לאפרת אישתי: "הם גנבו ממני! הם פיתחו את הרעיון והפורמט שלי!" כתבתי 'לקשת', הם הפנו אותי ל'טדי הפקות', שם לא הגיבו לי במשך שבועיים "צר לנו, איננו יודעים מי אתה ומה אתה רוצה מאיתנו" הרגשתי כמו אויר. הם מוכרים פורמט לא שלהם בעולם והוא בכלל שלי. כל 'פרומו' צבט לי בלב, בכל תוכנית עשיתי כל דבר רק כדי לא לראות איך היצירה שלי נגזלה ממני! זו הרגשה של חוסר אונים! עצב וכעס שממלאים את הגוף! לא מתאבת בצע כי אם בשמה של האתיקה ובשמו של הצדק.

החלטתי שלא אשתוק עוד! אחשוף את האמת לציבור! בדצמבר '2013 עשיתי בדיקת פוליגרף, על כל מה שנכתב כאן, יצא שאני דובר אמת ושאני הוא היוצר והמפתח של הפורמט שנקרא כיום "הכוכב הבא". שוב אציין שההבדלים היו מינוריים והפורמט נראה כאותו האחד. הם על 70 אחוזים ואני הצעתי 66 אחוזים -שופטים וקהל ביחד או 75 אחוזים – קהל 50 אחוז ו-25 אחוז שופטים. מוכר לא?

נקודה למחשבה: לפני שמונה חודשים ב- 4.10.2013 נפגשתי עם טמירה ירדני והקלטתי את השיחה, היא אמרה לי שהרעיון של ה'כוכב הבא' הוא של אבי ניר מנכ"ל קשת. בניגוד לגמר התוכנית בה אמרו בהפקה שמפתח הפורמט הוא לא אחר מאשר יואב צפיר! מדוע חיכו טדי הפקות וקשת עם שמו של מפתח הפורמט? למה זה לא נאמר מתחילת העונה?

זו האמת של "הכוכב הבא" שבטדי הפקות ובקשת מנסים להשתיק. לי יש אמת ואני הולך לזעוק אותה!

בתודה וכבוד רב אסף שנקר ספקטור

>>> רוצים להוציא את האמת לאור? הקליקו כאן לשיתוף הכתבה בפייסבוק

אז מה היא אמת? את תגובת "קשת" או טדי הפקות לא היתה ניתן להשיג לאחר שהצדדים בחרו לנתק כל קשר מול פורטל עומרי חיון לאחר החשיפה בעונה השביעית של "כוכב נולד" כי עומר אדם זייף את גילו.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

 

 

דילוג לתוכן